سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود

  • 81

جانشین وزیر دفاع تصریح کرد: صنایع دفاعی ایران به‌عنوان یک بخش مهم از زیرساخت قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران، بر اساس نوع و جنس تهدیدات علیه حاکمیت ملی، تمامیت ارضی، منافع و امنیت ملی و در جهت تحکیم صلح، ثبات و امنیت در منطقه طراحی و سازماندهی شده است؛ لیکن سمت و سوی آن دفاعی است، و نه تهاجمی.

وی گفت: وزارت دفاع ایران مفتخر است با وجود تمامی محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که از سوی دشمنان ملت ایران در یک دوره طولانی تحمیل شد، امروز قادر است تمام تجهیزات مورد نیاز دفاع بومی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های زمینی، هوایی، دریایی، فضایی و سایبری را با ابتکار و خلاقیت، طراحی، تولید و تامین کند.

امیر حاتمی افزود: این توانایی‌ها و همکاری و مشارکت با کلیه کشورهای منطقه و جهان، ما را قادر می‌سازد که یکی از اهداف مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در محیط پیرامونی مبنی بر کاهش تنش، تهدیدزدایی و مدیریت بحران‌ها را محقق سازیم.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: در این فرآیند حضور شما وابستگان نظامی و دفاعی محترم در تهران می‌تواند به ایجاد  بسترهای لازم جهت توسعه روابط دفاعی و نظامی در چارچوب منافع متقابل کمک کند؛ که این مهم از طریق شناخت فرصت‌ها و تهدیدات مشترک و همچنین ظرفیت‌های قابل تبادل در عرصه همکاری‌های دفاعی امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: روند مسائل سیاسی و امنیتی منطقه و  جهان نشان می‌دهد که تحولات قابل ملاحظه‌ای در ماهیت امنیت جهانی ایجاد شده است. تروریسم و افراط‌گرایی، جنگ‌های نیابتی و مداخله‌گری سیاسی، توسعه  سلاح‌های کشتار جمعی از ویژگی‌های شرایط و تهدیدات جدید محیط امنیتی منطقه و بین‌الملل محسوب می‌شود.

امیر حاتمی اضافه کرد: هریک از ویژگی‌هایی که برای شرایط جدید امنیتی منطقه و جهان مطرح شد می‌تواند در زمره مصادیق تهدیدات مشترک ما و شما باشد؛ لذا ضروری است که از طریق تبادل نظر و رایزنی‌های مشترک نسبت به مقابله با اضلاع مختلف تهدید اقدام شود.

جانشین وزیر دفاع گفت: شرایط و ویژگی‌های جغرافیایی و قابلیت‌های اقتصادی منطقه ما به گونه‌ای است که موجبات دخالت قدرت‌های خارجی در برخی کشورهای منطقه را فراهم آورده، و این امر منطقه را با موجی از تهدیدات فزاینده امنیتی و ژئوپلیتیکی روبرو ساخته است.

وی افزود: داعش و سایر جریانات تکفیری-صهیونیستی که با حمایت مالی، لجستیکی آمریکا و متحدین منطقه‌ای آن شکل گرفته، با اقدامات جنایت‌کارانه و ضد بشری خود به تهدیدی جدی از عراق، سوریه و یمن گرفته تا شمال و غرب آفریقا و از افغانستان تا منطقه آسیای مرکزی و شرق دور تبدیل شده‌اند.

امیر حاتمی اظهار داشت: بر اساس اطلاعاتی که از سوی مقامات «سیا» منتشر شده، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اوایل سال 2012 از پدیده داعش کاملاً مطلع بود، اما به جای آنکه آن را تهدیدی علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی برخی کشورهای منطقه قلمداد کند، از آنان به‌عنوان یک ابزار برای اهداف امنیتی  ایالات متحده و رژیم صهیونیستی استفاده کرد؛ لذا اظهارات غیرمسئولانه و سخیف فرمانده نیروی زمینی آمریکا مبنی بر اجتناب‌ناپذیر بودن تجزیه عراق که با همراهی متحدان منطقه‌ای آنها و ایجاد منطقه پرواز ممنوع در غرب سوریه بیان شده، ناشی از بسترسازی‌های اطلاعاتی و امنیتی دولت آمریکا ظرف سال‌های اخیر است.

جانشین وزیر دفاع تأکید کرد: ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به دقت تحولات منطقه و اقدامات خباثت آمیز آمریکا و متحدین او را زیر نظر گرفته و با کمک کشورهای دوست، دولت‌ها و ملت‌های منطقه با تمام توان از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت خواهیم کرد. بدیهی است دولت جمهوری اسلامی ایران در چنین وضعیتی ساختار صنایع دفاعی خود را در پاسخگویی به نیازهای امنیتی و در جهت تحکیم صلح، ثبات و امنیت در منطقه طراحی و  سازماندهی کند.

وی یادآور شد: ما در طول سال‌های گذشته نشان داده‌ایم که از اراده و انگیزه واقعی برای اعتمادسازی و افزایش همکاری از طریق سازوکارهای دیپلماتیک ازجمله دیپلماسی دفاعی برخورداریم، و این امر به خوبی در فرایند اجرای دیپلماسی هسته‌ای و توافقات اخیر وین به اثبات رسیده است.

سرتیپ حاتمی افزود: اکنون که توافق‌نامه وین فضای جدیدی را در گفتمان‌های سیاسی، دفاعی و امنیتی در جهان ایجاد کرده است، باید با خلق فرصت‌های جدید بکوشیم روزنه‌های تنفس امنیتی را در فرایند مدیریت بحران‌ها در این منطقه حساس از جهان بیش از گذشته ایجاد کنیم و این مهم از طریق توسعه همکاری‌های دفاعی و امنیتی مبتنی بر منافع متقابل، تحکیم صلح، ثبات و امنیت در منطقه امکان‌پذیر است.

جانشین وزیر دفاع گفت: کمک به تحقق امنیت و ثبات در منطقه یکی از اصول مهم سیاست امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران در منطقه بوده و بر این اساس معتقدیم امنیت فراگیر نیاز کلیه کشورهای منطقه است و این امر که امنیت در محدوده‌ای برقرار شود تا قدرت‌های مداخله‌گر در سایه آن بتوانند به سرمایه‌گذاری و استحصال منابع معدنی اقدام کنند پذیرفته‌شدنی نیست. امنیت برای تمامی کشورهای منطقه باید تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی باشد.

وی بیان کرد: اصل اساسی دیگری که جمهوری اسلامی ایران در سیاست امنیتی و دفاعی منطقه‌ای خود دنبال می‌کند، حمایت از کشورهای هم‌پیمان،  مستقل و مقاوم در برابر اشغال‌گری و مداخله‌جویی و تنش‌زدایی و اعتمادزایی با تمامی کشورهای منطقه است. این روند می‌تواند ضمن تقویت سیاست دفاعی همکاری‌جویانه، اجماع امنیتی مورد انتظار را با مشارکت کلیه کشورهای منطقه بر اساس رویکرد تامین امنیت و توسعه اقتصادی برای همه محقق سازد.

امیر حاتمی خاطرنشان کرد: در پایان بار دیگر مایلم تاکید کنم پیام روز صنعت دفاعی برای کشورهای همسایه و نیز کشورهای دوست و مستقل جهان، صلح، دوستی، ثبات و احترام به منافع یکدیگر و برای دشمنان، نمایش قدرت بازدارندگی و اراده محکم مقابله با هرگونه تهدید و زیاده‌خواهی است.

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: 






  • تاریخ ارسال : یک شنبه 1 شهريور 1394 ساعت: 23:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1567
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 217
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 98
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 22
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 10
            آي پي امروز آي پي امروز : 72
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 33
            بازدید هفته بازدید هفته : 944
            بازدید ماه بازدید ماه : 795
            بازدید سال بازدید سال : 2654
            بازدید کلی بازدید کلی : 61203

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.118.150.80
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سپاس و آدرس hamd541.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به سپاس بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف